Ergonomija zdrave pisarne

Nazaj

Ergonomska ureditev delovnega mesta nam omogoča, da ohranimo udobno delovno držo, pri katerem je telo v naravnem – nevtralnem položaju.

Prednost takega položaja je optimalna obremenitev telesnih struktur.

Višino stola nastavimo tako, da imamo pri sedenju stopala na tleh (ali na podlagi), kot v kolenih pa znaša okoli 90 stopinj.

Zelo pomembna je višina delovne mize, ki mora omogočati delo s podprtimi podlahtmi in sproščenimi rameni.

Zaslon postavimo naravnost predse, približno za dolžino iztegnjene roke stran od sebe.

Zgornji rob zaslona naj bo v višini oči, sam zaslon pa naj bo nagnjen nekoliko nazaj.

Pravilna izbira in nastavitev delovnega stola je eden od najpomembnejših ukrepov promocije zdravja v pisarni.

Stol nam mora omogočati, da si ga nastavimo po svojih dimenzijah.

Delovni stol mora:

  • biti po višini nastavljiv
  • omogočati podporo ledvene hrbtenice
  • naslonjalo za hrbet segati vsaj do roba lopatic
  • omogočati podporo za komolce in podlahti
  • imeti nedrseče sedalo
  • biti stabilen ter omogočati svobodno gibanje

Tipkovnico namestimo predse, v višino komolcev, tipka B pa naj bo poravnana s popkom.

Pri tipkanju ohranjamo nevtralni položaj v zapestjih, kjer sta os podlahti in os dlani poravnani, zato tipkovnice ne podstavljajmo na nogice, temveč naj leži v ravnini podlage.

 

Pri delu z miško upoštevajmo naslednja priporočila:

  • miška naj leži v višini komolcev, blizu tipkovnice
  • podlahti počivajo na podlagi, ramena so sproščena
  • zapestje naj bo v nevtralnem (srednjem) položaju, tako da sta os dlani in os podlakti poravnani
  • miško držimo rahlo in je ne stiskamo
  • kadar miške ne uporabljamo, roko umaknemo z nje

V letu 2014 je bilo zaradi bolezni gibal izgubljenih preko 2 milijona koledarskih dni.

Več o vzrokih ter preprečevanju bolezni gibal na delovnem mestu lahko izveste tukaj.

Viri

 

Naprej